ΣΚΟΠΟΣ : Να μελετηθούν και να επιδειχθούν τα είδωλα που δίνουν τα επίπεδα κάτοπτρα.

Α. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ

  1. Επίπεδο κάτοπτρο (καθρέφτης)
  2. Τζάμι σε σχήμα ορθογωνίου παραλληλογράμμου.
  3. Δύο όμοια κεριά.
  4. Φύλλο χαρτιού.

Β. ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ

  1. Τοποθετούμε το τζάμι έτσι ώστε να είναι κάθετο στο επίπεδο του τραπεζιού. Έπειτα βάζουμε μπροστά στο τζάμι ένα αναμμένο κερί. Ένα άλλο όμοιο κερί το τοποθετούμε εκεί που φαίνεται το είδωλο του αναμμένου κεριού, κοιτάζοντας μέσα από το τζάμι. Σημειώνουμε τις θέσεις του αντικειμένου και του ειδώλου και μετρούμε τις αποστάσεις τους από το τζάμι που στην περίπτωση αυτή έπαιξε το ρόλο του καθρέφτη. Οι αποστάσεις είναι ίσες.
  2. Για να δείξουμε τώρα πώς το είδωλο και το αντικείμενο είναι μεν ίσα σε διαστάσεις αλλά δεν ταυτίζονται , είναι συμμετρικά, κάνουμε το εξής πείραμα :

Γράφουμε σ’ ένα χαρτί μια ευανάγνωστη λέξη, π.χ. ΦΥΣΙΚΗ, και τοποθετούμε το χαρτί αυτό μπροστά στον καθρέφτη. Προσπαθούμε να τη διαβάσουμε τη λέξη μέσα από τον καθρέφτη αλλά δεν τα καταφέρνουμε , η λέξη φαίνεται ανάποδα ( το δεξί, αριστερά ).

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
ΘΕΩΡΙΑ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Ενότητα δημοτικού