Back

HSci 2005   July 13 -16, 2005 - University of Crete campus at Rethymno - Greece.

Opening Session:      Mr. Arcadios Spanoudakis, Regional Director of Education for the Area of Crete

Αγαπητοί σύνεδροι, κυρίες και κύριοι,

Ως Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση που παρευρίσκομαι σε μια ακόμα σημαντική επιστημονική διοργάνωση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Είναι πραγματικά αξιέπαινη η πρωτοβουλία του Εργαστηρίου Διδακτικής Θετικών Επιστημών να οργανώσει το 2ο Διεθνές Συνέδριο, με θέμα “Science in a changing education” το οποίο διεξάγεται στα πλαίσια του Δικτύου «Hands-on Science» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στην Οργανωτική Επιτροπή αλλά και στο Πρόεδρο αυτής κ. Παναγιώτη Μιχαηλίδη για την άψογη διοργάνωση.

Σε μια εποχή όπου η Εκπαίδευση αναπροσδιορίζει συνεχώς τις λειτουργίες και τους σκοπούς της προκειμένου να απαντήσει αλλά και να συμβάλλει θετικά στη διαμόρφωση των ραγδαίων κοινωνικο-πολιτισμικών εξελίξεων, οι Φυσικές Επιστήμες αναλαμβάνουν πράγματι έναν κρίσιμο αντίστοιχα ρόλο: την εξοικείωση των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες και την εφαρμογή αυτής της γνώσης μελλοντικά. Είναι αναγκαία επομένως η διαμόρφωση ενός πλαισίου διδακτικής των Φυσικών Επιστημών όχι μόνο γνωστικά άρτιου αλλά και ικανού να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών, εμπλέκοντας τους ενεργητικά και βιωματικά στη διαδικασία της μάθησης. Ένα τέτοιο διδακτικό πλαίσιο, που σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στην πρακτική εργασία (πειραματισμός, κατασκευές, καινοτομική εφαρμογή «γνωστών θεωριών» κλπ) και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων είναι θεμελιώδους σημασίας για τον επιστημονικό και τεχνολογικό αλφαβητισμό, που αποτελεί θέμα πρώτης προτεραιότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Comenius του ΥΠΕΠΘ, στο οποίο συμμετέχει και η Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση Κρήτης είναι ένα εξαιρετικό Πρόγραμμα με σπουδαία οφέλη για την εκπαιδευτική κοινότητα. Η αξιοποίηση του συνεπώς από το Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, παρέχει ακριβώς την ευκαιρία για μια πολλαπλή εμπειρία μάθησης, κατά την οποία ο μαθητής έρχεται ταυτόχρονα σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες, τις ξένες γλώσσες αλλά και το ίδιο το πνεύμα της ευρωπαϊκής συνύπαρξης και συνεργασίας.

Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι η σύγχρονη πολυπολιτισμική μας πραγματικότητα καθιστά τέτοιου τύπου πολυσχιδείς μαθησιακές εμπειρίες όχι μόνο ωφέλιμες αλλά και επιβεβλημένες.

Εκφράζοντας αυτή ακριβώς τη φιλοσοφία, το σημερινό Συνέδριο αλλά και κάθε άλλη δραστηριότητα και πρωτοβουλία που εντάσσεται στο Διεθνές Δίκτυο «Hands- on Science» οφείλει να γίνεται κατανοητή ως ένα «πανηγύρι» όχι μόνο των Φυσικών Επιστημών αλλά και της τεχνολογίας, της έρευνας, της καινοτομίας και της επένδυσης στη Νέα Γνώση εν γένει.

Εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του παρόντος Συνεδρίου, τα πορίσματα και οι προτάσεις του οποίου, αναμένονται με ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Θα προτείναμε δε τα πορίσματα αυτά να μη μείνουν μόνο ως αρχειακό υλικό του Συνεδρίου αλλά να διαμοιραστούν σε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς. Θα ήταν χαρά μας να συμβάλλουμε σ αυτό γιατί το θεωρούμε ιδιαιτέρως σημαντικό. Η διοργάνωση μιας ακόμα συνάντησης όπου οι εφαρμογές αυτές θα αγκαλιάσουν όλες τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών θα ήταν επίσης ένας μελλοντικός μας στόχος.

Σας ευχαριστώ

Back