Η ΓΗ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ

Οι Μακεδονικοί τάφοι αποτελούν το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα αρχιτεκτονικήs στην Αρχαία Μακεδονία.Ο όροs Μακεδονικόs τάφος καθρεφτίζει τη γεωγραφική κατανομή των ταφικών οικοδομημάτων που βρέθηκαν στα όρια του Μακεδονικού Βασιλείου.

Οι Μακεδονικοί τάφοι οι οποίοι είναι κατασκευασμένοι από πωρόλιθο δεν χτίστηκαν με σκοπό να παραμείνουν ορατοί στις μελλοντικές γενιές αλλά ήταν υπόγειοι

ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ

Η ημικυλινδρική στέγη (καμάρα)

Ο ονομάζόμενος " τάφος της Ευριδίκης" στη Βεργίνα,350-40 π.χ.,βεβαιώνει πως ο αρχιτεκτονικός αυτός τύπος ήταν γνωστός στη Μακεδονία ήδη από τα χρόνια του Φιλίππου Β'(359-336) κι αποδείχτηκε πως η δημιουργία του ήταν συνάρτηση  της λειτουργίας του χαρακτήρα του.Η χρήση της καμάρας υπήρξε καινοτοπία όχι ως προς την εύρεση, αλλά ως προς την επέκταση της εφαρμογής της και στους μακεδονικούς τάφους.(Ήταν ευρύτατα διαδεδομένη η χρήση της σε γέφυρες και παρόδους θεάτρων.)

Η πρόσοψη

Η αντικατάσταση της οριζόντιας με την ημικυλινδρική στέγη υπήρξε καθοριστική για τη μορφή του υπόγειου οικοδομήματος καθώς η ταφή δεν ήταν πλέον δυνατή απο πάνω όπως στον κιβωτιόσχημο τάφο.Η είσοδος έλαβε τη μορφή θύρας με μαρμάρινο κατόφλι ,ανώφλι και παραστάδες και μαρμάρινα  θυρόφυλλα που μιμούνταν πραγματικέσ ξύλινες πόρτες Η πρόσοψη επομένως αποτέλεσε ένα σκηνικό που έκρυβε πίσω του την ημικυλινδρική στέγη και τον  κατ' εξοχήν ταφικό χώρο σ'ενα ρόλο σχεδόν διακοσμητικό. Τα ζωντανά χρώματα διατηρήθηκαν(μπλε,κόκκινο,χρυσό,μαύρο) στις προσόψεις των μακεδονικών.Στη τοιχογραφία που κοσμεί την πρόσοψη του τάφου του Φιλίππου στη Βεργίνα αναγνωρίζουμε τη δημιουργία ενός   μεγάλου καλλιτέχνη του 4ου αι.π.χ., πολύτιμο δείγμα μνημειακής ζωγραφικής των ύστερων κλασικών χρόνων Η πολυπρόσωπη παραστάση με   τις δέκα ανθρώπινες μορφές που κυνηγούν ελάφια κάπρο,αρκούδα και λιοντάρι με τη συνοδεία κυνηγετικών σκύλων εικονίζονται σε δράση σε υπαίθριο χώρο.

  Το κυνήγι στην μακεδονική κοινωνία είχε μεγάλη σημασία ως μέσο για την αποδοχή των νέων στην κοινωνία των ανδρών.

 

   .