ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

Η αξιολόγηση του προγράμματος γίνεται στο τέλος της σχολικής χρονιάς από τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα αλλά, ίσως πιο έμμεσα, και από τους προσκεκλημένους στις διήμερες εκδηλώσεις το σχολείου. Συγκεκριμένα, αυτή η αξιολόγηση στηρίζεται:

1. Στα κείμενα και σε κάθε είδους γραπτή έκφραση των παιδιών που εκπονήθηκε κατά την τελική σύνθεση της εργασίας.

2. Στα σκίτσα, κόμικς, κολλάζ, κατασκευές και ζωγραφιές τους.

3. Στις φωτογραφίες στις οποίες κατέγραψαν τις δραστηριότητες τους και την πορεία της έρευνας.

4. Στις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν,τόσο κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όσο και μετά την ολοκλήρωση του.

5. Στις συζητήσεις και συνεντεύξεις με τους κατοίκους της περιοχής όπου βρίσκεται η παραλία ωοτοκίας, τους ξενοδόχους και τους ειδικούς-μέλη του ΣΠΘΧ.

6. Στην τελική παρουσίαση της εργασίας στο κοινό και στη συζήτηση που ακολούθησε.

7. Στην προσωπική παρατήρηση των εκπαιδευτικών και στις συζητήσεις που είχαν με τα παιδιά καθ'όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Με βάση τα παραπάνω,συμπεραίνεται ότι με τη μελέτη του θέματος που επιλέχτηκεκαι τον τρόπο προσέγγισης τους τα παιδιά

1. Μελέτησαν και γνώρισαντην περιοχή όπου ζουν τόσο από την πλευρά του βιοφυσικού περιβάλλοντος όσο και από εκείνη του κοινωνικού-πολιτιστικού,με αποτέλεσμα ν'αποκτήσουν μία συνολική αντίληψη για το πώς τα πράγματα συνδέονται και σχετίζονται μεταξύ τους.  

2. Διαπίστωσαν την αξία του συγκεκριμένου είδους ζώου και τον κίνδυνο εξάλειψής του καθώς και τα αποτελέσματα της άγνοιας ή της αδιαφορίας.

3. Διέκριναν τις διαφορετικές απόψεις και στάσεις που έχουν οι άνθρωποι στα προβλήματα της περιοχής και το πώς επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον.

4. Αιτιολόγησαν και στήριξαν τις απόψεις τους με επιχειρήματα.

5. Διαπίστωσαν ότι ο τωρινός κίνδυνος εξάλειψης οφείλεται σε έλλειψη ενημέρωσης και προγραμματισμού περισσότερο σε επίπεδο υπουργείου και άλλων φορέων της πολιτείας και λιγότερο σε επίπεδο τοπικό και προβληματίστηκαν για το μέλλον της περιοχής και τη δική τους στάση και παρέμβαση σ΄αυτό. 

6. Εφάρμοσαν και άσκησαν δεξιότητες τους, όπως:

α) της παρατήρησης, της ταξινόμησης των δεδομένων,της ανάλυσης, της σύνθεσης και της αναζήτησης σχέσεων.

β) της σχεδίασης,της έρευνας και της αναζήτησης πληροφοριών.

γ) της χρήσης διαφορετικών πηγών πληροφόρησης για την απόκτηση πληροφοριών και την εξαγωγή συμπερασμάτων και τη διατύπωση γενικέσευων .

δ) της επικοινωνίας με την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων, των ιδεών και των συναισθημάτων τους.

7. Ανέπτυξαν ενδιαφέρον και διάθεση για προστασία και βελτίωση του τοπικού περιβάλλοντος.

8. Εμπέδωσαν γνώσεις από μαθήματα όπως μελέτη περιβάλλοντος,γλώσσα και βελτίωσαν τις κοινωνικές τους σχέσεις.

9. Ανέδειξαν ταλέντα και δεξιότητες στην ζωγραφική, φωτογραφία, και δημιουργία διαφόρων κατασκευών.

10. Συνεργάστηκαν μεταξύ τους σε ομάδες,όπως επίσης με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, και και με τα μέλη του ΣΠΘΧ.

11. Διαπίστωσαν ότι ο οικονομικός παράγοντας δεν αποτελεί προυπόθεση για την πολιτιστική ανάπτυξη και την προστασία μιας περιοχής και συνειδητοποίησαν ότι απτά αποτελέσματα θα υπάρχουν μόνο όταν όλοι μας είμαστε συμμετέχοντες και όχι απλοί θεατές.