ΔΙΔΑΣΚΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
ΠΟΛΕΜΟΣ -ΕΙΡΗΝΗ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ [ΤΑΞΗ Δ]
Α.ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Σκοπός του θέματος-Επικαιρότητα
Β.ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
1.Ο πόλεμος στη Γιουγκοσλαβία
2.Άλλες εστίες πολέμου και ανοιχτά μέτωπα του πλανήτη.
3.Ανθρωπιστικές οργανώσεις βοήθειας [Γιατροί χωρίς σύνορα]
4.Μέσα πολέμου σήμερα
Γ.Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΑΛΛΟΤΕ
1.Περσικοί πόλεμοι
2.Πελοποννησιακός πόλεμος
3.Εκστρατεία Μεγάλου Αλεξάνδρου
4.Α παγκόσμιος πόλεμος
5.Β παγκόσμιος πόλεμος-ατομική βόμβα
6.μέσα πολέμου άλλοτε
7.Το θέατρο στην αρχαιότητα--Ειρήνη του Αριστοφάνη
Δ.ΑΙΤΙΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ
1.Πετρέλαιο -Δρόμοι πετρελαίου-Αγωγοί
2.Θαλάσσια περάσματα-Στενά-Εμπορικοί δρόμοι
3.Το νερό και η εκμετάλλευσή του
4.Θρησκευτικές αντιθέσεις -Φανατισμός
5.Αιώνιες έχθρες
6.Φυλετικές διακρίσεις
7.Πείνα -Εξαθλίωση
8.Πολιτικές φιλοδοξίες-Κυνήγι εξουσίας
9.Εμπόριο όπλων-Οικονομικά συμφέροντα
Ε.ΕΞΑΓΩΓΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ
Αναγκαιότητα ειρήνης
ΣΤ.ΕΚΦΡΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ
1.Θέατρο
2.Θεατρικό παιχνίδι
3.Τραγούδι-Μουσική-Χορός
4.Κατασκευή μακέτας,σε στιγμή α) ειρηνική β) πολεμική
5.Ζωγραφική-κολλάζ
6.Πηλοπλαστική (περιστέρι ειρήνης)
7.Σύμβολα ειρήνης
8.Πανό με συνθήματα
9.''Πορεία ειρήνης"
10.Μελέτη σχετικών λογοτεχνικών κειμένων
11.Κατασκευή ποιήματος
12.Γλωσσικές ασκήσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ζούμε σε μια πολυτάραχη εποχή με πολεμικές συγκρούσεις,με συνεχή αύξηση των πυρηνικών εξοπλισμών και επιδείνωση της διεθνούς κατάστασης .
Μέχρι το 1945 τα μέσα καταστροφής που διέθετε ο άνθρωπος μόνο τοπικές ζημιές μπορούσαν να προκαλέσουν.Η σύγχρονη τεχνολογία ,με την κατασκευή της ατομικής βόμβας ,της βόμβας νετρονίου ,για πρώτη φορά έφερε αντιμέτωπο τον άνθρωπο με προβλήματα που απειλούν την ύπαρξή του.Από την άλλη μεριά,οι μεγάλες δυνάμεις στην προσπάθειά τους να ασκήσουν ηγεμονικό ρόλο,αλλά και οι άλλες χώρες στην προσπάθειά τους να υπερασπιστούν,αν χρειαστεί,τα εθνικά τουςσυμφέροντα,έχουν αποδοθεί σ’έναν άνευ προηγουμένου αγώνα εξοπλισμών ,καλλιεργώντας στον κόσμο έντονο το κλίμα ανησυχίας και του φόβου για τι μέλλον,καθώς ο ανταγωνισμός των εξοπλισμών δημιουργεί μια μόνιμη απειλή για την ειρήνη.
¨Όμως η εδραίωση της πραγματικής ειρήνης δεν εξασφαλίζεται ούτε με τις διαπραγματεύσεις για πυρηνικό αφοπλισμό,αλλά η υπόθεση της ειρήνης ,είναι θέμα αλλαγής συμπεριφοράς,στάσεως των λαών και ιδιαίτερα των γειτονικών,αλλαγής της νοοτροπίας των ανθρώπων για τον πόλεμο και την ειρήνη.Σε όλο τον κόσμο προβάλλεται σαν ισχυρή ελπίδα για την εδραίωση μόνιμης και πραγματικής ειρήνης,η συστηματική αγωγή για την ειρήνη,καθώς και η ανάπτυξη ενός παιδαγωγικού κλάδου για την επιστημονική μελέτη και αντιμετώπιση των σχετικών ζητημάτων της “Παιδαγωγικής της Ειρήνης”.
Το σχολείο ,το οποίο έχει την ευθύνη της πολιτικής κοινωνικοποίησης και της ιδεολογικής διαμόρφωσης του αυριανού πολίτη , θα μπορούσε να γίνει ο πιο αποτελεσματικός μηχανισμός στην καλλιέργεια,την ανάπτυξη και την εμπέδωση της ειρηνικής νοοτροπίας και συνείδησης. Θέτοντας σαν στόχο μας την καλλιέργεια ,ανάπτυξη και εμπέδωση ειρηνικής νοοτροπίας και συνείδηση των μαθητών μας αναλάβαμε την κατασκευή διδακτικού υλικού για παιδιά της Δ¨τάξης με θέμα “Πόλεμος-Ειρήνη”,το οποίο θα αποτελέσει το έναυσμα για περαιτέρω μελέτη του θέματος από τους ίδιους τους μαθητές.Θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε τους μαθητές να αναπτύξουν δικές τους ιδέες και θέσεις,να ενεργήσουν ως ερευνητές και να αναπτύξουν τις γνώσεις,τις δεξιότητες και τα συναισθήματά τους και όλες τις ιδιότητες που απαιτούνται για την ενεργητική συμμετοχή τους στα κοινωνικά πράγματα.
ΔΙΔΑΣΚΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗ
Γενικός στόχος
Ο μαθητής να παίρνει τεκμηριωμένες θέσεις πάνω σε κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα και να μετατρέπει αυτές σε κοινωνική πράξη.
Ειδικότεροι στόχοι
1.Θέαση του προβλήματος τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο συγχρονικά και διαχρονικά. 2.Εντοπισμός και επεξεργασία των αιτίων των συγκρούσεων. 3.Διαμόρφωση κριτικής συνείδησης,νοοτροπίας ειρηνικής,αντιπολεμικών στάσεων. 4.Διαμόρφωση προϋποθέσεων περιορισμού της βίας. 5.Ανίχνευση των τρόπων διασφάλισης της ειρήνης. 6Απομυθοποίηση της πίστης στην παντοδυναμία των ενόπλων συρράξεων. 7.Ανάπτυξη ευαισθησίας απέναντι στα ανθρώπινα δικαιώματα ατόμου και λαών. 8.Ειρηνική συνύπαρξη ομάδων και λαών χωρίς προκαταλήψεις 9.Καλλιτεχνική δημιουργία και έκφραση του φορτισμένου συναισθηματικά κόσμου των παιδιών. |
|||
Δραστηριότητες-υλικά | Τομείς μάθησης | Γνωστικές περιοχές | |
φωτογραφίες-τραγούδια εικόνες -χάρτες πηλοπλαστική-μακέτα εγκυκλοπαίδεια-θέατρο-χορός λεξικό- θεατρικό παιχνίδι εφημερίδες-σταυρόλεξο λογοτεχνικά κείμενα -πορεία ειρήνης-γλωσσικές ασκήσεις πανό με συνθήματα -μουσική κασέτες-κατασκευή ποιήματος |
Συναισθηματικός Γνωστικός Κοινωνικός Συμμετοχικός Ψυχοκινητικός |
Ιστορία Γλώσσα λογοτεχνία Αισθητική αγωγή Μουσικοκινητική Αγωγή Μιμητική-θέατρο Γεωγραφία Θρησκευτικά Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή |
|
Αποτελέσματα
|