Β.ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Επιδιωκόμενοι στόχοι

Σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και με τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στοχεύουμε σε όλους τους τομείς της προσωπικότητας των παιδιών. Επιχειρούμε να τα οδηγήσουμε στην κατάκτηση νέων γνώσεων μαθαίνοντάς τους πως να παρατηρούν, να κάνουν υποθέσεις, να συγκρίνουν δεδομένα, να τα ταξινομούν, να ελέγχουν πειραματικά τις υποθέσεις και να ερμηνεύουν φαινόμενα, να γενικεύουν και τελικά να κατανοούν καλύτερα το φυσικό τους περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, ελπίζουμε να τα κάνουμε γνώστες του τεχνικού πολιτισμού και των επιπτώσεών του στη ζωή του ανθρώπου, υποστηρικτές της διατήρησης της ισορροπίας στη φύση και υπεύθυνους συνεργατικούς πολίτες με αγάπη για τον κόσμο που τα περιβάλλει.

Ειδικότερα για την ενότητα αυτή, οι στόχοι που θέτουμε είναι:

α) Γνωστικός στόχος: Να κατανοήσουν τι σημαίνει αέρας, αέρια, ροή αερίων, που είναι έννοιες, οι οποίες δεν μπορούν να γίνουν κατανοητές αν δεν εφαρμόσουμε διάφορα πειράματα, έτσι ώστε να αισθανθούν ότι τα αέρια όπως και τα υγρά ρέουν. Είναι ρευστά.

Να κατανοήσουν ότι τα μόρια των αερίων απέχουν πολύ μεταξύ τους και είναι ελεύθερα από δυνάμεις συνοχής, οι οποίες διέπουν τις κινήσεις των μορίων στην υγρή και στη στερεή κατάσταση. Και τέλος

Να γίνει κατανοητό ότι η πίεση σε ένα ρευστό ελαττώνεται, όταν αυξάνεται η ταχύτητά του.

Τι είναι ο ανεμόμυλος, από τι αποτελείται, σε τι χρησιμεύει και ειδικά εδώ στο νησί μας πού χρησιμοποιείται.

β) Συναισθηματικός στόχος: Να μάθουν να κάνουν υποθέσεις, να ερευνούν, να συνεργάζονται.

γ) Βουλητικός στόχος: Με τους προβληματισμούς και τις ερευνητικές προσπάθειες να αναπτυχθεί περισσότερο το ενδιαφέρον για τη σπουδή και έρευνα του φυσικού κόσμου.

δ) Ψυχοκινητικός στόχος: Να εκτελούν μόνοι τους, με την επίβλεψη πάντα του δασκάλου, διάφορα πειράματα, για την κατανόηση και εφαρμογή της νέας γνώσης.