Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Στην εργασία μας θα παρουσιάσουμε μια διδασκαλία με θέμα “Ροή Αερίων - Ανεμόμυλος”, που έγκειται στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο.

Θεωρείται δεδομένο πως οι μαθητές μας κατέχουν βασικές γνώσεις των φυσικών επιστημών από προηγούμενες τάξεις. Η διδασκαλία που θα παρουσιάσουμε θα στηριχθεί πάνω σε προαποκτημένες γνώσεις σχετικά με το θέμα μας και τα παιδιά έχοντας συνηθίσει την ενεργητική μέθοδο διδασκαλίας θα συμμετέχουν ενεργά εκτελώντας πειράματα, παρατηρώντας, υποθέτοντας και συμπεραίνοντας.

Το μάθημα αυτό είναι σημαντικό. Δίνει την ικανότητα στο μαθητή να διευρύνει τη σχέση σχολείου - περιβάλλοντος και επιπλέον δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να αποκτούν άμεσες προσωπικές εμπειρίες του φυσικού κόσμου, οι οποίες θα συνοδεύονται από τη συστηματική προσπάθεια για έρευνα και ερμηνεία.

ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Β. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

1. Επιδιωκόμενοι στόχοι

2. Προηγούμενες γνώσεις - εμπειρίες

3. Προβλήματα. Υλικά - υποδομή

4. Επίπεδο ανάπτυξης των μαθητών (Χρόνος - μέθοδος)

Γ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

1. Έλεγχος σχετικών γνώσεων

2. Παρατήρηση - προβληματισμός

3. Προβλέψεις - διατύπωση υποθέσεων

4. Έρευνα - ανακάλυψη

5. Εφαρμογές

6. Γενικεύσεις - ολοκλήρωση

7. Αξιολόγηση της διδασκαλίας

Δ. ΕΠΙΛΟΓΟΣ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ