Oρισμος της περιβαλλοντικης εκπαιδευσης

Έχουν δοθεί πολλοί ορισμοί που αφορούν την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Εμείς θα αναφέρουμε εδώ, τον ορισμό που δόθηκε από τη διακυβερνητική συνδιάσκεψη της UNESCO το 1977 στην Τυφλίδα:

“Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση προωθεί την ανάπτυξη σαφούς αντίληψης και ενδιαφέροντος για την οικονομική, κοινωνική, πολιτική και οικολογική αλληλεξάρτηση σε αστικές και αγροτικές περιοχές.

Παρέχει σε κάθε άτομο δυνατότητα απόκτησης γνώσεων, στάσεων, αφοσίωσης και δεξιότητες που χρειάζονται για να προστατεύσει και να καλυτερεύσει το περιβάλλον. Συμβάλλει στη δημιουργία νέων προτύπων συμπεριφοράς, ατόμων, ομάδων, κοινωνιών προς το περιβάλλον”.

ΚΟπάδι Φαλαινών.jpg (23352 bytes)
 

Αν θέλουμε δε, να εμβαθύνουμε ακόμη περισσότερο στην έννοια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η Εκπαίδευση που κάνουμε μέσα στο περιβάλλον, η Εκπαίδευση που δεχόμαστε από το ίδιο το περιβάλλον, και τέλος η εκπαίδευση που κάνουμε εμείς για το περιβάλλον.

Ακριβώς επάνω σ’ αυτές τις παραμέτρους θα σταθούμε για να καταστρώσουμε ένα πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για παιδιά που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που αφορά την προστασία της θάλασσας και συγχρόνως μέσα από το πρόγραμμα αυτό να προσπαθήσουμε να τεκμηριώσουμε τον ορισμό της Unesco για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση που αναφέραμε παραπάνω.