ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

Η διδακτική πράξη, αλλά και η επιστημονική έρευνα θεωρούν αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική τη γραπτή έκφραση ( σκέφτομαι και γράφω) με τα κλειστά μάλιστα θέματα του ενός και μοναδικού βιβλίου,που δυσχεραίνουν την επικοινωνία με διαφορετικούς μαθητές. Το ένα και μοναδικό βιβλίο αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα των κλειστών αναλυτικών προγραμμάτων, που όχι μόνο δεν εξασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες, "αλλά τροφοδοτούν τον άλλο μύθο των υψηλών και χαμηλών επιδόσεων "

Οι διδακτικές διαδικασίες, που είναι προσανατολισμένες στην αναπτυξή των ικανοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου, μπορεί να είναι πολύ διαφορετικές μεταξύ τους. 'Ολες όμως πρέπει να οδηγούν με μικρά, αλλά ορατά βήματα προόδου, στην επίτευξη στοχων που οι μαθητές θα τους κατανοούν χωρίς να χάνουν από το οπτικό τους πεδίο τη συνολική διδ/λία του γλωσσικού μαθήματος με τη συνθετότητα που παρουσιάζει.

Ο από καιρό σε καιρό περιορισμός στις ιδιαιτερότητες της κάθε γλωσσικής περιοχής έχει μεγάλη παιδαγωγική σημασία, γιατί δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διαπιστώσουν οι ιδιοί τα βήματα προόδου που έχουν κάνει.