Επιστροφή

Παρουσιάστηκε στο 5ο Πανελληνιο Συνεδριο ‘Διδακτικη Φυσικων Επιστημων και Νεες Τεχνολογιες στην Εκπαιδευση’, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 15-18 Μαρτίου 2007. http://www.kodipheet.gr/fifth_conf/fifth_conf.php

 

Προαιρετική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Νομό Ηρακλείου(*)

 

Θεόδωρος Αντωνίου

Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης antoniou@edc.uoc.gr

 

Π. Γ. Μιχαηλίδης

Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης,  michail@edc.uoc.gr 

 

(*)Η εργασία αυτή έγινε στα πλαίσια του έργου OIKOS (σύμβαση 2004-Ι/04/F/PP-154025) με μερική χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ούτε η Επιτροπή ούτε οι συγγραφείς αναλαμβάνουν οποιαδήποτε ευθύνη για την όποια χρήση των αναφερομένων εδώ.

 

Περίληψη. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση αποτελεί ένα σημαντικό συστατικό των δραστηριοτήτων των Ελληνικών σχολείων. Προσφέρεται ως τυπική εκπαίδευση, ως προγράμματα προαιρετικής εκπαίδευσης και ως άτυπες δραστηριότητες. Η τυπική εκπαίδευση περιλαμβάνει συγκεκριμένες σειρές μαθημάτων ή, συχνότερα, τις ενότητες και τις σχετικές δραστηριότητες μέσα στη διδακτέα ύλη όλων των σχολικών μαθημάτων .Τα προγράμματα προαιρετικής εκπαίδευσης πραγματοποιούνται έξω από τις κανονικές σχολικές ώρες, συνήθως υπό μορφή περιβαλλοντικών ομάδων που μελετούν σε βάθος ένα συγκεκριμένο περιβαλλοντικό ζήτημα. Οι άτυπες δραστηριότητες είναι μέσα στο πλαίσιο του σχολικού πολιτισμού στη καθημερινή λειτουργία του. Σε αυτήν την εργασία, παρουσιάζουμε μια επισκόπηση των προγραμμάτων προαιρετικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών όπως εφαρμόστηκαν από τα σχολεία Ηρακλείου, ένα Νομαρχιακό διαμέρισμα της Κρήτης, που μπορεί να θεωρηθεί ως αντιπροσωπευτικό ολόκληρης της Ελλάδας.

 

Λέξεις κλειδιά: Περιβαλλοντική εκπαίδευση.

 

Επιστροφή