Επιστροφή

Παρουσιάστηκε στο 5ο Πανελληνιο Συνεδριο ‘Διδακτικη Φυσικων Επιστημων και Νεες Τεχνολογιες στην Εκπαιδευση’, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 15-18 Μαρτίου 2007. http://www.kodipheet.gr/fifth_conf/fifth_conf.php

 

 

Θέματα Διαχείρισης Περιβαλλοντικού κινδύνου στα Σχολικά Μαθήματα(*).

 

Θεόδωρος Αντωνίου

Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης antoniou@edc.uoc.gr

 

Π. Γ. Μιχαηλίδης

Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης,  michail@edc.uoc.gr 

 

(*)Η εργασία αυτή έγινε στα πλαίσια του έργου OIKOS (σύμβαση 2004-Ι/04/F/PP-154025) με μερική χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ούτε η Επιτροπή ούτε οι συγγραφείς αναλαμβάνουν οποιαδήποτε ευθύνη για την όποια χρήση των αναφερομένων εδώ.

 

 

Περίληψη. Τα περιβαλλοντικά ζητήματα, ειδικά αυτά των περιβαλλοντικών κινδύνων, δημιουργούν όλο και μεγαλύτερη ανησυχία στις σύγχρονες, εξαρτώμενες από την τεχνολογία, κοινωνίες. Κάποιοι από τους κινδύνους αυτούς οφείλονται σε φυσικά αίτια (π.χ. σεισμοί, πλημμύρες) ενώ άλλα οφείλονται σε ανθρώπινη δραστηριότητα (π.χ. ρύπανση υδάτων, διαρροές από χημικά εργοστάσια...). Λόγω των υψηλών συγκεντρώσεων πληθυσμού που παρατηρούνται στις μέρες μας και της έντονης εκμετάλλευσης του περιβάλλοντος, ένα κατά τα άλλα απλό περιβαλλοντικό ατύχημα μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Υπάρχει, κατά συνέπεια, ανάγκη διαχείρισης περιβαλλοντικών κινδύνων, στην οποία περιλαμβάνονται μέτρα πρόληψης, προετοιμασίας, αποτροπής κλπ. .. Σε όλες αυτές τις πτυχές, η ενεργός συμμετοχή του κοινού μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμη εάν οι εμπλεκόμενοι είναι ενήμεροι, ένα ζήτημα όπου μπορεί να συμβάλλει η σχολική εκπαίδευση. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται πως εξετάζονται τα θέματα διαχείρισης περιβαλλοντικών κινδύνων και τα συναφή ζητήματα στο επίσημο σχολικό πρόγραμμα.

 

Λέξεις κλειδιά: Διαχείριση κινδύνου, περιβαλλοντικός κίνδυνος.

 

Επιστροφή