1ος ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ πάνω σε "ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ"

http://hsci.no.sapo.pt/ScienceFair.html

 

English our site in English / Αγγλικά

 

Η εκμάθηση των φυσικών επιστημών, η διερεύνηση του κόσμου μας, η κατανόηση του μυστηρίου και των θαυμάτων της φύσης είναι και πρέπει πάντα να είναι μια συναρπαστική εμπειρία.

Το Δίκτυο “Hands-on Science (Η-Sci) προωθεί έναν σημαντικό ευρωπαϊκό διαγωνισμό πάνω "σε ιδέες για Πανηγύρια Επιστήμης". Εάν είστε μαθητής ή μαθήτρια, τώρα είναι η ευκαιρία να εμπλακείτε σ’ αυτό! Μπορείτε να συμμετέχετε ως άτομο, ως μέλος μιας ομάδας στο σχολείο, ενός επιστημονικού συλλόγου ή απλά από το σπίτι.

Η μέρα του Πανηγυριού της Επιστήμης είναι ιδιαίτερη. Έπειτα από την ευχάριστη και συγκινητική εμπειρία της ανακάλυψης, θα παρουσιάσετε τα αποτελέσματα της εργασίας σας στους φίλους, τους δασκάλους και τους γονείς. Θα εξηγήσετε τις ιδέες σας, τα πειράματα που δοκιμάσατε, την έρευνα που κάνατε και τι ανακαλύψατε. Μπορεί ακόμη να ανακαλύψετε και κάτι εντελώς απροσδόκητο, ίσως κάτι που κανένας δεν ήξερε πιο πριν ...

Αυτός ο διαγωνισμός Πανηγυριού της Επιστήμης καλύπτει ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, έτσι μαθητές εκατοντάδες μίλια μακριά σε πολλές διαφορετικές χώρες θα δουν την εργασία σας και θα μοιραστούν δική τους μαζί σας. Θα υπάρξουν επίσης εθνικοί διαγωνισμοί για να μπορείτε να συμμετέχετε ακόμη κι εάν ζείτε έξω από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα εξεταστούν εργασίες (projects) από όλα τα πεδία των φυσικών επιστημών και από όλα τα είδη παρουσιάσεων. Ο διαγωνισμός θα τρέχει συνεχώς μέχρι τον Ιούλιο του 2006 και δύο φορές το χρόνο (τον Ιούνιο και το Δεκέμβριο) θα επιλέγουμε τις καλύτερες εργασίες.

Θα υπάρξουν βραβεία και τρόπαια για τις περισσότερο ενδιαφέρουσες ιδέες. Μπορεί ακόμη και να κερδίσετε μια ειδική πρόσκληση για να παρουσιάσετε την εργασία σας σε ένα από τα ετήσια Συνέδριά μας! Το επόμενο Συνέδριο θα γίνει στο Ρέθυμνο, Κρήτη, Ελλάδα, 13 έως 16 Ιουλίου, 2005.

Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε πέντε κατηγορίες ανάλογα με την ηλικία: α) Μικρή κατηγορία (8-10), β) Δημοτικού (11-12), γ) Γυμνασίου (13-15), δ) Λυκείου (16-18) και ε) Ανοικτή κατηγορία (19- ) (οι ηλικίες καθορίζονται από την ημερομηνία κατά την οποία υποβάλλεται την εργασία σας). Μπορείτε να παρουσιάσετε τις ιδέες σας με οποιαδήποτε μορφή θέλετε (κείμενο, διαγράμματα, εικόνες, προσομοιώσεις υπολογιστών ... ). Μόνο προσπαθήστε να τις κάνετε όσο το δυνατόν πιο σαφείς και συναρπαστικές. Στείλτε την εργασία σας μέχρι τις 10 Απριλίου με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (Νεκτάριος Τσαγλιώτης, ntsag@edc.uoc.gr ) χρησιμοποιώντας την αντίστοιχη αίτηση (κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας τη φόρμα). Μια συνοπτική περιγραφή όλων των εργασιών που υποβάλλονται θα εμφανιστεί στον ιστοχώρο. Παρακαλούμε στείλτε μας τη διεύθυνση του δικού σας ιστοχώρου, εφόσον υπάρχει έτσι, ώστε να μπορούμε να βάλουμε μια σύνδεση (link) στο δικό μας. Μόνο η αίτηση για τη συμμετοχή στο Διαγωνισμό για τις Ιδέες στα Πανηγύρια Επιστήμης πρέπει να σταλεί στο παραπάνω email. Όλοι οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ακολουθήσουν τις διαδικασίες εγγραφής του συνεδρίου.

Λοιπόν, πώς βρίσκει κανείς μια ιδέα; Καλά, δε χρειάζεται να είναι περίπλοκη ή πολυσύνθετη (συχνά η καλύτερη ιδέα είναι η απλούστερη ... αλλά εξαρτάται από σας. Αφήστε τη φαντασία σας και τον επιστήμονα που κρύβετε μέσα σας να πάρει τον έλεγχο της κατάστασης ...!). Κοιτάξτε μερικές ιδέες ...: τι γίνεται με ένα χάμστερ που παράγει μόνο του την ενέργεια που χρειάστηκε για να λειτουργήσει το ιδιωτικό του jacuzzi; ... μια ιστορία για ένα "οικολογικό" πουλί που ανακυκλώνει τα υπολείμματα των άλλων πουλιών ... μια προσομοίωση ενός αγωνίσματος άλματος σε ύψος στο φεγγάρι ... τα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν τις πέτρες που βρίσκετε στην αυλή του σχολείου σας ... πώς να μετρήσουμε πόσο μακριά είναι ο ήλιος από μας ... γιατί έχουμε δύο μάτια ή γιατί τα πουλιά είναι συνήθως τόσο πολύχρωμα ... πώς να φτιάξουμε μια ηλιακή μηχανή που να ψήνει popcorn ... μια ζωγραφιά φτιαγμένη μόνο από φυσικές χρωστικές ουσίες ... ένα απλό, ή όχι τόσο απλό ηλιακό ρολόι ... ή ένα ρολόι που να λειτουργεί με άμμο ... μπορείτε να φτιάξετε μια προσομοίωση ενός αντικατοπτρισμού; τι είναι ένα ολόγραμμα, πώς λειτουργεί, και σε τι είναι χρησιμοποιείται; ... υπήρχαν δεινόσαυροι στον Άρη; ... φανταστείτε ένα περίπλοκο ρομπότ να δοκιμάσει να πάει εκεί και να βρει τους σκελετούς τους ... ή βρείτε έναν τρόπο να φτιάξετε ένα ουράνιο τόξο στο σπίτι σας ... ή μπάλες που να αναπηδούν ... ή ένα υποβρύχιο ηφαίστειο … ή ένα υποβρύχιο ρομπότ για να μετρήσει το βάθος μιας λίμνης … και, γιατί όχι, την ποιότητα του νερού της ... ένα tsunami ή πώς να χτίσετε ένα σπίτι για να αντέξει σε ένα σεισμό ... ή οποιαδήποτε άλλη από τις τόσες πολλές ιδέες που θα σας έρθουν απλά και μόνο "εξετάζοντας" τον κόσμο που σας περιβάλλει.

Θυμηθείτε ... όταν προσπαθείτε να καταλάβετε τον κόσμο, κάνετε επιστήμη ... και πόσο συναρπαστική και ανταποδοτική μπορεί να είναι η εξερεύνηση όλων εκείνων των θαυμάτων της φύσης!

Το Δίκτυο “Hands-on Science βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας προσκαλέσει να συμμετέχετε σε στο διαγωνισμό αυτό. Είμαστε βέβαιοι ότι θα τον απολαύσετε στην πορεία ... και ανυπομονούμε να λάβουμε νέα σας!

Universidade do Minho, Portugal, 5 February 2004.

 

Manuel Filipe Pereira da Cunha Martins Costa

(Coordinator)